Un val de indignare a cuprins Libanul în urma unei schimbări aparent nevinovate făcute de compania de băuturi răcoritoare Pepsi. Localnicii au declarat că noul logo al companiei seamănă prea mult cu steagul israelian, ceea ce a dus la lansarea unei campanii de boicotare împotriva acesteia.

Schimbarea logo-ului Pepsi și reacțiile din Liban

Înainte, logo-ul Pepsi era colorat în roșu, albastru și alb, însă noul design al simbolului este alcătuit doar din albastru și alb, cu numele Pepsi amplasat în centru, într-un mod care amintește de Steaua lui David de pe steagul israelian. Această modificare aparent minoră a declanșat un val de proteste și indignare în rândul locuitorilor din Liban.

Utilizatorii rețelelor de socializare au postat imagini și videoclipuri în care arată cum aruncă sticlele de Pepsi, în semn de protest față de noua modificare a logo-ului. Mai mult decât atât, au fost postate și mesaje de boicotare a produselor Pepsi, alături de altele care vizau și compania Coca-Cola, din cauza presupuselor contribuții la Israel.

Boicotul Pepsi și interdicțiile impuse în Liban

Pe fondul acestei situații tensionate, mai multe orașe din Liban au anunțat interdicția accesului camioanelor Pepsi în zonele lor. Camionul Pepsi care a încercat să intre în regiunea Qasr a fost întors, iar șoferul a fost avertizat să informeze compania să nu mai trimită vehicule acolo. De asemenea, vehiculelor Pepsi li s-a interzis intrarea în regiunile Hermel, Baalbek și Deir Ez Zahrani, zone care au fost afectate de atacuri israeliene în trecut.

Avocatul Mohammed Ziad Jaafil a făcut un apel la Parchetul din Beirut pentru a opri distribuirea sticlelor cu noul logo considerat ofensator și pentru a investiga reprezentanții companiei. El a cerut, de asemenea, penalizarea celor responsabili de încălcarea boicotului împotriva Israelului.

În acest context, situația rămâne tensionată în Liban, iar reacțiile împotriva companiei Pepsi par să fi luat amploare, cu un apel puternic la boicotare.