Platforma chineză Temu acuzată de practici înșelătoare în Europa

Platforma chineză de comerț online Temu a fost recent acuzată de către asociațiile europene ale consumatorilor de manipulare a utilizatorilor de internet și de încălcarea mai multor prevederi ale regulamentului UE privind comerțul online. Această acuzație vine în urma unei plângeri depuse la Comisia Europeană de către BEUC, care cuprinde 45 de asociații independente pentru protecția consumatorilor.

Practici comerciale incorecte și informații insuficiente

Conform declarațiilor lui Monique Goyens, director general al Oficiului European al Consumatorului, Temu este acuzată că manipulează consumatorii prin interfețe înșelătoare, determinându-i astfel să cheltuie mai mult pe platformă. Utilizatorilor li se oferă chiar versiuni mai scumpe ale unor produse, iar închiderea contului poate fi dificilă. De asemenea, platforma nu oferă informații esențiale despre vânzătorii produselor și nu indică dacă acestea respectă cerințele UE de siguranță.

Prin aceste practici, Temu încalcă regulile impuse de pachetul legislativ privind serviciile digitale, care a intrat în vigoare în luna februarie. Acest pachet impune o transparență sporită a algoritmilor utilizati pentru a viza utilizatorii de internet și interzice interfețele înșelătoare.

Neconformitate cu normele UE de siguranță și recenzii înșelătoare

Mai mult decât atât, platforma de comerț online a fost acuzată și de încălcarea regulamentului UE privind serviciile digitale prin faptul că nu oferă informații suficiente despre sistemele sale de recomandare și despre criteriile folosite pentru a afișa anumite produse. De exemplu, Asociația italiană de consumatori Altroconsumo a descoperit că nouă dintre cele 13 produse cosmetice testate pe Temu nu specificau lista ingredientelor, contrar normelor UE.

În plus, Federația Germană a Organizațiilor Consumatorilor (VZBV) a acuzat Temu de afișarea recenziilor înșelătoare ale produselor vândute și de inducerea în eroare a consumatorilor în ceea ce privește reducerile de preț. Platforma a fost forțată să facă modificări după plângerea depusă, însă acestea sunt valabile doar pentru piața germană.

Aceste acuzații aduse platformei Temu ridică semne de întrebare cu privire la practicile comerciale ale acesteia și la nivelul de transparență oferit consumatorilor. Este important ca autoritățile europene să investigheze cu atenție aceste aspecte pentru a proteja drepturile și interesele utilizatorilor săi.