Un articol recent publicat de BBC a expus cazul unui bărbat din Marea Britanie care a fost victimă a unei fraude severe, pierzând 165.000 de lire în mai puțin de o oră, din contul său de Revolut.

Acest incident a ridicat din nou semne de întrebare cu privire la securitatea și transparența companiei digitale Revolut, care este cunoscută pentru serviciile sale de e-money și portofel digital pentru monede virtuale.

Escrocherii prin telefon: modul de operare al infractorilor

Conform relatărilor din articol, bărbatul a fost contactat de un individ care s-a pretins a fi operator Revolut și i-a solicitat date personale. Ulterior, escrocii au reușit să obțină acces la contul său și să efectueze plăți frauduloase în valoare de aproape 200.000 de euro.

Cu toate că bărbatul a încercat să contacteze Revolut pentru a bloca contul și a raporta frauda, a pierdut încă 50.000 de euro în timpul așteptării.

Revolut, în topul companiilor cu cele mai multe plângeri de fraudă

Informează Centrul Național de Raportare a Fraudelor Cibernetice din Marea Britanie a primit un număr impresionant de aproape 10.000 de plângeri de fraudă de la utilizatorii Revolut, depășind cu mult alte bănci tradiționale. Această situație a ridicat îngrijorări și a pus sub lupă politica de securitate a companiei, care pare a fi deficitară în fața infractorilor.

Revolut, fără rambursări pentru victimele fraudelor

Unul dintre aspectele cele mai alarmante ale acestui caz este faptul că bărbatul păcălit nu a reușit să-și recupereze banii pierduți. Revolut are o istorie de a nu rambursa persoanele afectate de fraude, chiar și în situații deosebit de dificile, când sume mari sunt sustrase din conturile utilizatorilor. Cu toate acestea, compania susține că investighează fiecare caz de fraudă cu atenție și încearcă să ofere cele mai bune soluții pentru clienți.

Revolut a anunțat că implementează noi măsuri de securitate, cum ar fi identificarea biometrică și detectarea înșelătoriilor cu ajutorul inteligenței artificiale, pentru a proteja clienții împotriva fraudelor cu carduri.

Cu toate acestea, o întrebare rămâne deschisă: este suficient pentru a preveni astfel de incidente grave? Revolut recunoaște că întotdeauna se poate face mai bine în lupta împotriva fraudelor și promite să continue să îmbunătățească măsurile de securitate pentru a proteja interesele clienților săi.